Empatyczne przywództwo drogą do sukcesu?

W świecie biznesu często spotykamy się z przekonaniem, że kobiety są zbyt wrażliwe, by skutecznie zarządzać firmami i zespołami. Na najwyższych stanowiskach ważna jest odwaga, siła, szybkość działania, czasem – bezkompromisowość – to częste myślenie o rolach menedżerskich. Kobietom trudno wejść w taki styl zarządzania, nie czują się dobrze w takiej zbroi i w takiej walce.

Tymczasem, jak pokazuje współczesne przywództwo, to wrażliwość i empatia mogą być kluczowymi czynnikami sukcesu. Kompetencje dużo bliższe wielu kobietom, dla wielu naturalne. I również współczesne modele przywództwa, oparte na zaufaniu, partnerstwie, są kobietom dużo bliższe, nie tylko kompetencyjnie, ale jako wizja menedżerskiej roli.

Wrażliwość – wada czy atut?

Kobiety często czują, że ich wrażliwość nie pasuje do biznesowego świata, który w wielu miejscach opiera się na zasadzie „kija i marchewki”. Tradycyjnie skuteczność menedżera była postrzegana przez pryzmat twardych decyzji, egzekwowania poleceń i bezkompromisowego dążenia do celów. Jednak współczesne podejście do zarządzania pokazuje, że balans między efektywnością a empatią jest kluczowy dla budowania zdrowego środowiska pracy.

Badania pokazują, że liderzy wykazujący empatię i wrażliwość są bardziej skuteczni w zarządzaniu zespołami. Na przykład, według raportu Catalyst z 2021 roku, 61% pracowników stwierdziło, że ich liderzy wykazujący empatię zwiększają ich zdolność do wprowadzania innowacji, a 76% zgłosiło, że tacy liderzy zwiększają ich zaangażowanie w pracę.

>> Przeczytaj pełen artykuł na HRnews.pl

Lubisz ten artykuł? - Udostępnij !

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Zostaw komentarz